۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

خواص روغن آرگان

روغن آرگان داخل یک میوه‌ی کوچک، با مغزی کوچک است و به حدی مغذی است که بزها برای خوردن آن از درخت بالا می روند! بومیان جنگل آرگان در مراکش برای نسل‌ها، روغن ارزشمند این مغزها را استخراج کرده‌اند، و از آن به عنوان یک مکمل غذایی، برای التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده کرده‌اند. این درختان که به آرامی رشد می‌کنند به قدری مورد تکریم هستند که در سال ۱۹۹۸ جنگل آرگان توسط یونسکو به عنوان یکی از ذخایر بیوسفر (زیست‌کره) به رسمیت شناخته شد. روغن آرگان در زبان عربی زیت الارکان، یا زیت الارجان خوانده می شود. درواقع ارکان یا ارجان در انگلیسی به آرگان تبدیل شده است و از آن جا بدون تغییر به فارسی راه یافته است. در این نوشتار با مهم ترین خواص روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن، سلامتی . درمان آشنا خواهید شد.

خاصیت خرمالو و مضرات خرمالو چیست؟/رابطه خرمالو و دیابت!

میوه ها نقش به سزا و تاثیر گذاری بر سلامت جسم و روح انسان ها دارند که هر کدام از آنها به دلیل خواص فراوان که دارند پراهمیت هستند. خرمالو میوه‌ای است مختص فصل پاییز که شاید در بین همه مردم طرفدار پر و پا قرص نداشته باشد اما دارای خواص شگفت انگیز زیادی است.

خرمالو جزو میوه های خوشمزه و عجیب و غریب است که در عین خوشمزه بودن دارای خواص درمانی هم هست. با ما همراه باشید تا در مورد این میوه پاییزی بیشتر آشنا شوید.

ترویج خلاقیت در فرزندان

چرا استعداد و خلاقیت را در فرزندمان تحریک کنیم و وی را به داشتن این ویژگی ها و خصوصیات ترغیب کنیم.

خلاقیت جزو صفاتی است که می‌تواند شرایط زندگی هر فردی را زیر و رو کند. یک نویسنده خلاق خیلی زود به محبوبیت می‌رسد، یک معلم خلاق می‌تواند شاگردان را عاشق درس و کتاب کند و یک کارمند خلاق می‌تواند محیط کار را برای خود و همکارانش بسیار جذاب‌تر جلوه دهد.

روش های فوری برای درمان و تسکین دندان درد

دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟
وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.