۹ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

خارش پوست این قسمتهای بدن باید شما را نگران کند!

11 مورد، که خارش پوست شما می تواند در مورد سلامتی شما آشکار کند

دلایل متعددی برای خارش پوست وجود دارد که برخی از آنها مربوط به بیماری های پوستی است و برخی مربوط به بیماری های جدی تر دیگر مانند سرطان وایدز .خارش پوست، یکی از شایع ترین شکایاتی است که بیماران را مجبور می کند برای تخفیف یا درمان آن به متخصصین پوست و مو مراجعه کنند. گاه خارش چنان شدید است که فرد، قادر به خوابیدن نبوده و امکان زندگی عادی برای فرد وجود ندارد. علل احتمالی خارش مزمن بیش تر از پوست خشک است و می تواند ریشه در بیماری هایی داشته باشد که در این بخش از نمناک به آنها اشاره خواهیم کرد.

خارش-پوست

بیماری هایی که خود را با خارش پوست نشان می دهند

درمانی سریع برای دل درد که مثل آب روی آتیشه

12 نسخه خانگی و طبیعی برای درمان دل درد با استفاده از سرکه سیب.

سرکه سیب یکی از پایه های ثابت نسخه های طب سنتی برای درمان دردهای مختلف و رفع مشکلات پوست و مو است اما چرا؟ تا به حال به این فکر کرده اید که چرا استفاده از سرکه سیب اینقدر توصیه می شود و البته تاثیرگذار است؟ این بخش از بهداشت و سلامت نمناک را با توضیحی در این مورد و ارائه 12 نسخه با سرکه سیب برای درمان دل درد ادامه خواهیم داد

درمان-دل-درد

 

معرفی ۱۵ دمنوش گیاهی معجزه گر و خواص آنها

دمنوش های گیاهی مفید و معجزه گری که به سادگی می توان در خانه آنها را تهیه کرد و از نوشیدن آنها و خواص بی شمارشان لذت برد. دمنوش ها یا همان چای گیاهی با گل ها، برگ ها، دانه ها، ریشه ها، ساقه ها و گلبرگ های بسیاری از گیاهان تهیه می شود.دمنوش

دمنوش

انواع مختلف چای و دم نوش های گیاهی در صدها نوع مختلف ظاهر می شوند، برخی موارد رایج و برخی دیگر مبهم ترند، و بسته به ناحیه زندگی شما، انواع مختلفی از آنها در دسترستان خواهند بود.فواید سلامتی هر نوع چای گیاهی به ترکیب بندی آن بستگی دارد که در این بخش از سلامت نمناک به آنها خواهیم پرداخت.

خواص دمنوش

علل خشکی چشم و راه های درمان آن

 

علل خشکی چشم:

چشم های خشک علائمی هستند که بیشتر ما تجربه کرده ایم. این وضعیت همچنین به عنوان سندرم چشم خشک و یا Xerophthalmia شناخته شده است. خشکی چشم هنگامی رخ می دهد که غدد تولید اشک مایع کافی تولید نمی کند. در نتیجه، ترکیب و خواص اشک تغییر می کند و ناراحتی جدی در فرد ایجاد می کند: توهم شن و ماسه در چشم، خارش، سوزش، احساس داغی، التهاب و تار شدن بینایی.

با علل و درمان آفت دهان و زبان آشنا شوید

علت و درمان آفت دهان و زبان

 یکی از قویترین عضلات بدن زبان است. ما بوسیله ی زبان می توانیم صحبت کنیم، غذا بخوریم و مزه های گوناگون را از هم تشخیص دهیم، به دلایل مختلفی ممکن است بر روی سطح زبان تورم و یا زخمی دیده شود .ما در این مطلب شما را با دلایل و درمان آفت دهانوزبان آشنا می کنیم.آفت دهان و زبان

 

آفت دهان چیست؟

 

آفت دهانی در واقع زخمی سطحی، کوچک و خوش خیم است که معمولا در بافت نرم داخل دهان یا لب ها، زیر زبان و روی غشاء لثه ایجاد می شود. آفت دهان را زخم آفتی هم می گویند. اغلب اندازه ی این نوع زخم از یک سانتی متر تجاوز نمی کند .

آفت دهان و زبان

 

آفت دهان معمولا زخمی گرد یا بیضی شکل، سفید یا زرد رنگ است که دورتادور آن قرمز شده باشد. ممکن است مدت کوتاهی پیش از آنکه دچار آفت دهانی شوید، محیط دهان تان دچار سوزش یا خارش شود. از طرفی، باید بدانید که آفت دهانی برخلاف تاول هایی که در اثر تب شدید در دهان ایجاد می شود یا زخم های با منشاء سرماخوردگی مثل تبخال، هرگز خارج از دهان ایجاد نشده و به هیچ وجه مسری نیستند. با این حال، این نوع زخم می تواند بسیار دردناک باشد یا بسوزد؛ به ویژه هنگام غذاخوردن یا صحبت کردن .

 

مصرف این گیاهان در بارداری برابر است با سقط جنین

سقط جنین با مصرف این گیاهان

دوران بارداری یکی از زمان هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی مصرف کرد، زیرا برخی از این گیاهان موجب سقط جنین و از دست دادن جنین می شوند. برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. همچنین مصرف بیش از حد برخی از گیاهان در این دوران خطر سقط جنین را در پی دارد در حالی که اگر این گیاهان در مقدار کم مصرف شوند ، موجب به خطر افتادن سلامتی آنها و جنینشان نمی شوند.

تغذیه-بارداری

درد در هر جای شکم نشانه چیست و کدامیک خطرناک است؟

علت دردهای شکمی در نواحی مختلف شکم

دردهای شکم در زبان عامیانه به درد نواحی دور ناف گفته میشود و به درد ناحیه فوقانی میانی شکم یا درد اپی گاستر درد سر دل گفته میشود.درد شکمی ( یا درد معده) می تواند یکی از نشانه های مرتبط با اختلالات گذرا یا بیماری های جدی باشد.

بیان یک تشخیص قطعی از علت درد شکم می تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از بیماری ها می توانند به این علامت منجر شوند. در اغلب موارد درد شکمی خوش خیم و یا گذرا می باشد لیکن گاهی نیاز به مداخله فوری متخصصان وجود دارد.

درمان-دل-درد

 

خواص سیاه دانه و درمان 1000 درد با “سیاه دانه”

تمام خواص و فواید سیاه دانه

 سیاه دانه چه خواصی دارد که اینقدر توصیه می شود تا از آن در برنامه غذایی خود حتما استفاده کنید. در این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیاه دانه و فواید روغن سیاه دانه و درمان های طب سنتی با سیاه دانه و عسل آشنا کنیم.

بهترین روش برای از بین بردن سینه مردانه

سینه مردانه می‌تواند بیانگر دو چیز باشد، یکی بزرگ شدن سینه مردان به علت تغییرات هورمونی که به عنوان یک بیماری شناخته می‌شود و عنوان عمومی ژنیکوماستی دارد که این مشکل بیشتر در دوران بلوغ و همچنین دوران کهن‌سالی اتفاق می‌افتد.

دیگر موردی که بزرگ شدن سینه مردان را در اولویت قرار می‌دهد، تجمع چربی‌های بین بافتی در قسمت سینه است که عنوان عمومی شبه-ژنیکوماستی دارد.

لاغری سینه مردان